Wakaf Novel
Anda sukakan novel saya? Kongsikan apa yang anda baca sambil beramal. Dengan RM50, anda boleh mewakafkan 2 naskah Pendeta Gua Khayalan dan 2 naskah 10 Juta Pulus kepada mana-mana perpustakaan sekolah ataupun rumah anak-anak yatim pilihan anda. Jika berminat, emailkan kepada saya di masdalifadzlie@gmail.com dengan tajuk 'Projek Wakaf Novel' bagi mendapatkan info lanjut.


Beli Novel
Anda juga boleh membuat pesanan bagi novel-novel di atas dengan menghantar email bertajuk 'Pesanan Novel' ke masdalifadzlie@gmail.com. Sila nyatakan judul novel dan jumlah pesanan. Harga senaskah adalah RM10 (tidak termasuk RM4 harga pos untuk setiap naskah). Setiap naskah yang dipesan akan disertakan tandatangan penulis.






7 Hilang Dalam Tempoh 90 Minit

Filed under: by: Masdalifadzlie M Saaid


Minggu lepas hari rabu, aku ke Jusco Cheras Selatan selepas kerja. Niat dihati ingin menonton filem 2012, malangnya tiket telah habis ditempah dan terpaksa menonton Pisau Cukur (boleh la kalau setakat nak melayan gedik Fazura). Tapi aku bukan nak cerita tentang Pisau Cukur di sini. Di sini hanya cerita tentang penulisan aku. Hehehe..

Aku sempat masuk ke Popular Bookstore sebelum tayangan Pisau Cukur bermula. Aku dapati Pendeta Gua Khayalan diletakkan di rak novel remaja (kira ok la daripada ditempatkan di rak buku kanak-kanak!). Namun begitu ianya diletakkan di rak yang terbawah. Jadi bagi memuaskan hati aku, aku alihkan separuh daripada 16 naskah yang dipamer ke rak yang separas dengan mata (strategi kena betul.. hehehe). Dan kemudian aku tinggalkan sebelum masuk ke panggung.

90 minit, filem Pisau Cukur pun tamat. Aku kembali ke Popular Bookstore dengan niat kali ini bagi mengalihkan kesemua naskah ke rak separas mata. Namun apa yang aku dapati, kesemua naskah 'Sang Pendeta' sudah pun disusun semula dan diletakkan di rak separas mata. Dan bila aku kira semula, baki yang ada di rak hanya tinggal 9 naskah.

Ke mana hilangnya 7 naskah 'Sang Pendeta'? Adakah 7 naskah tersebut dibeli orang dalam tempoh 90 minit? Atau Popular Bookstore sengaja menyorokkan stok? Tapi kalau sorokkan stok kenapa hanya 7 naskah? Kenapa tidak semua?


www.tips-fb.com

4 comments:

On 17 November 2009 11:26 PG , paw berkata...

Barangkali novel tuan hamba ditelan kedalam vorteks masa....

 
On 17 November 2009 11:48 PG , Odetakhun Jundak berkata...

wah.. kalau mcm tu mesti kena tulis novel sai-fai pula! :p

 
On 22 November 2009 11:46 PG , mohamadkholid berkata...

aku dah tak larat buat cam tu daah...

 
On 23 November 2009 12:34 PTG , ReD berkata...

hihi...tahniah la bro!!
smata2 nak layan gedik fazura.. haha.. (mmg betul pun)