Wakaf Novel
Anda sukakan novel saya? Kongsikan apa yang anda baca sambil beramal. Dengan RM50, anda boleh mewakafkan 2 naskah Pendeta Gua Khayalan dan 2 naskah 10 Juta Pulus kepada mana-mana perpustakaan sekolah ataupun rumah anak-anak yatim pilihan anda. Jika berminat, emailkan kepada saya di masdalifadzlie@gmail.com dengan tajuk 'Projek Wakaf Novel' bagi mendapatkan info lanjut.


Beli Novel
Anda juga boleh membuat pesanan bagi novel-novel di atas dengan menghantar email bertajuk 'Pesanan Novel' ke masdalifadzlie@gmail.com. Sila nyatakan judul novel dan jumlah pesanan. Harga senaskah adalah RM10 (tidak termasuk RM4 harga pos untuk setiap naskah). Setiap naskah yang dipesan akan disertakan tandatangan penulis.






Rayuan Pengikut Sang Pendeta

Filed under: , , by: Masdalifadzlie M Saaid


Semalam, adik aku yang bernama Dali Ainie memberikan satu pautan blog kepunyaan temannya. Rupa-rupanya, teman adik aku telah terkena panahan magis 'Sang Pendeta'. Mari kita baca ulasan (atau mungking rayuan) temannya itu.

****************
Guys.
Aku tahu korang semua sgt suka membaca kan?
Kalau tak takdenyalah korang nak singgah di blog2 orang meluangkan masa membaca repekan, carutan, dan makian2 semua orang. Maka, aku ada sebuah novel untuk korang melampiaskan nafsu serakah membaca korang yang aku rasa sgt worth it lah! jangan risau kalau korang sangat malas membaca pun korang akan rasa high orgasmic jika korang baca novel ni. Percaya lah aku pun seorang yang pemalas tahap nyawa2 ikan kena kelar kalau disuruh membaca novel. Tengok ajalah novel2 ramlee awang murshid yang rentap beli tu aku cuma baca dua chapter depan terus skip sampai chapter terakhir. Haha.


Kembara Lang Surya:Pendeta Gua Khayalan (rm 14, can get dari MPH or bookstore)
Ini lah novel dia. Sinopsis yang aku copy terus dari blog penulis dia:

Pendeta Gua Khayalan adalah novel pertama daripada trilogi Kembara Lang Surya (KLS). Kisah ini bertunjang pada tiga watak utama - Lang Surya, Rimau Seru dan Cempaka Suri, masing-masing dengan konflik tersendiri.

Konflik Lang Surya dengan ibunya menjadi topik utama. Setelah diusir oleh ibunya, dia bertekad mencari ayahnya, Lang Merah - bekas Laksamana Utama Indera Wangsa yang diyakini masih hidup walaupun ramai yang mengatakan ayahnya telah mati ditelan sihir Hutan Jardi. Dia percaya, ayahnya dapat menjernihkan kembali hubungannya dengan ibunya. Dari detik itu, bermulalah pengembaraan penuh magis dan teka-teki. Waizuri Rengga Api mencadangkan agar dia mencari seorang pendeta di pergunungan Tujupuri, bagi mendapatkan maklumat tentang ayahnya. Namun jalan yang memimpin ke arah pendeta itu tidaklah semudah yang dirancang. Godaan-godaan khayalan harus ditempuh sebelum dia bisa bertemu pendeta yang mendiami Gua Khayalan di Banjaran Tujupuri.

Rimau Seru adalah seorang pembunuh upahan yang setia pada prinsip yang unik. Setelah membunuh gurunya sendiri, dia mengembara ke seluruh Indera Wangsa bagi mencari sesuatu yang sangat diidamkan. Sewaktu di Indera Puspa, dia didatangi oleh seorang pengupah yang inginkan dia membunuh keluarga Lang Merah, tetapi Rimau Seru menolak upahan itu. Dia mahu meninggalkan dunia seorang pembunuh upahan. Seorang nenek tua di Indera Nila memberikan klu kepada pencariannya, dan dia bermati-matian mempertaruhkan nyawa bagi merebut pencariannya.

Cempaka Suri punya mimpi yang istimewa. Mimpinya adalah realiti, namun dia bisa berfantasi menggerakkan mimpi mengikut kemahuannya. Magis di dalam mimpi adalah senjata utamanya. Mimpi-mimpinya mempertemukan dia dan Lang Surya, yang menyimpan bunga cempaka pemberian Puteri Kenanga Mulya. Dia mengembara ke dalam mimpi bagi mendapatkan kembali bunga cempaka miliknya.

Plot demi plot menyatukan pengembaraan mereka hingga ditimpa musibah yang tidak terjangka. Dapatkah Lang Surya menembus godaan-godaan sepanjang perjalanan ke Gua Khayalan? Berjayakah Rimau Seru dalam pencariannya, juga meninggalkan pekerjaannya sebagai seorang pembunuh upahan? Mampukah mimpi-mimpi Cempaka Suri mengembalikan bunga cempaka miliknya? Apakah mereka bertiga lolos daripada malapetaka yang menimpa mereka?

Leraikan permasalahan ini dengan membaca KLS: Pendeta Gua Khayalan!

Bukan nak tipu tapi ini memang novel terbaik pernah aku baca. 2nd Konserto Terakhir la. Haha. Bayangkan, bangun tidur 7 pagi tak tahu nak buat apa grab buku ini pukul 830 pagi da abes da baca! Novel beb! Seriously bila baca buku ni terasa Lord of the Ring pun ada. Sedangkan LotR pun aku tak berapa minat tapi memang puas hati lah baca buku ni.

Harga pun berbaloi RM 14 je. Lepas aku habis baca buku ni aku rasa letak RM 35 pun takpe aku sanggup beli. Even korang berjiwa underground,rock, metal, hardcore, perogol, penjenayah, bapuk sekalipun aku jamin korang akan suka baca novel ni. Bes kaw sat. So, stop baca blog aku sekarang dan gi beli now now.haha.
Buku ni boleh dapat dekat MPH & Popular bookstore. dekat ENews.com pun ada rasanya. Info lanjut sila gi blog penulisnya dengan klik sini.

Betul ni. Please la baca. Tolong lah. Memang terbaik. (Siap merayu2 ni. Haha)

www.tips-fb.com