Wakaf Novel
Anda sukakan novel saya? Kongsikan apa yang anda baca sambil beramal. Dengan RM50, anda boleh mewakafkan 2 naskah Pendeta Gua Khayalan dan 2 naskah 10 Juta Pulus kepada mana-mana perpustakaan sekolah ataupun rumah anak-anak yatim pilihan anda. Jika berminat, emailkan kepada saya di masdalifadzlie@gmail.com dengan tajuk 'Projek Wakaf Novel' bagi mendapatkan info lanjut.


Beli Novel
Anda juga boleh membuat pesanan bagi novel-novel di atas dengan menghantar email bertajuk 'Pesanan Novel' ke masdalifadzlie@gmail.com. Sila nyatakan judul novel dan jumlah pesanan. Harga senaskah adalah RM10 (tidak termasuk RM4 harga pos untuk setiap naskah). Setiap naskah yang dipesan akan disertakan tandatangan penulis.






Ulasan Dari Rakan Penulis

Filed under: , , by: Masdalifadzlie M Saaid

Petikan ini diambil dari blog penulis Virus L, Suri Mawarne (bekas teman sepejabat di Putrajaya).

************

Akhirnya setelah beberapa bulan dan berganti tahun, akhirnya dapat juga saya mengkhatamkan buku pertama daripada siri Kembara Lang Surya ini. Bukan soal cerita yang kurang menarik ataupun halaman yang terlalu tebal, tetapi kerana terhenti dek tugasan lain dan seterusnya untuk mengumpulkan semangat menyambung kembali bacaan bukannya suatu perkara yang mudah.

Pertama kali membaca buku tulisan Masdalifadzlie ini, tidak dapat tidak, saya akan membandingkannya dengan komik-komik kepahlawanan Hong Kong seperti Pedang Setiawan, Pendekar Laut dan seumpamanya. Namun begitu, siri Kembara Lang Surya ini mampu berdiri sendiri dengan identiti mirip kepada dunia Melayu terutama pada penggunaan nama watak dan tempat.

Pendeta Gua Khayalan membawa pembaca menyelusuri perjalanan hidup Lang Surya daripada seorang kanak-kanak bertukar menjadi seorang pendekar. Kemudian, dalam pengembaraannya untuk menjejaki ayah yang hilang, Lang Surya dipertemukan dengan pelbagai watak seperti Cempaka Suri yang mempunyai magis, Rimau Seru yang mahir berpedang, waizuri kota serta ramai lagi.

Tidak sukar untuk menduga ke manakah hala tuju Lang Surya kerana penulis telah memberi satu hint yang sangat besar pada kulit buku. Namun begitu, permainan bahasa yang indah serta susunan peristiwa yang mendebarkan, menjadikan pembaca ingin terus membaca dan membaca. (Saya terkecuali kerana terhenti lama :D)

Buku pertama ini lebih kepada pengenalan watak-watak, Dunia Indera Wangsa, keadaan ekonomi serta iklimnya. Turut disertakan peta dunia Indera Wangsa sebagai rujukan.

Saya mengharapkan perjalanan Lang Surya akan menjadi lebih mencabar pada siri yang akan datang. Walaubagaimanapun, tahniah diucapkan kepada penulis, kerana berjaya menghasilkan novel yang sangat menarik ini!

www.tips-fb.com