Wakaf Novel
Anda sukakan novel saya? Kongsikan apa yang anda baca sambil beramal. Dengan RM50, anda boleh mewakafkan 2 naskah Pendeta Gua Khayalan dan 2 naskah 10 Juta Pulus kepada mana-mana perpustakaan sekolah ataupun rumah anak-anak yatim pilihan anda. Jika berminat, emailkan kepada saya di masdalifadzlie@gmail.com dengan tajuk 'Projek Wakaf Novel' bagi mendapatkan info lanjut.


Beli Novel
Anda juga boleh membuat pesanan bagi novel-novel di atas dengan menghantar email bertajuk 'Pesanan Novel' ke masdalifadzlie@gmail.com. Sila nyatakan judul novel dan jumlah pesanan. Harga senaskah adalah RM10 (tidak termasuk RM4 harga pos untuk setiap naskah). Setiap naskah yang dipesan akan disertakan tandatangan penulis.






Hujung Minggu di Bangsar

Filed under: by: Masdalifadzlie M Saaid


Seperti yang dimaklumkan sebelum entri ini, aku mula menceburkan diri menjadi saudagar buku di bazar Jeumpa D'Ramo, Bangsar.

Gambar di sebelah adalah gambar di tempat kejadian bersama tunang. Seawal jam 9 pagi kami sudah siap menyusun buku bagi dipamerkan.

Ada beberapa perkara yang menarik semasa kami berniaga.

Pertama - kami menunggu empat jam sebelum senaskah buku dibeli pelanggan. Apa yang menarik, buku pertama yang kami jual pada perniagaan yang pertama bertajuk Biografi Muhammad bin Abdullah. Besar sungguh kuasa Tuhan.

Kedua - kami dikunjungi oleh mantan MB Kedah, Tan Sri Sanusi Junid dan isterinya. Beliau yang terkenal dengan kecintaan terhadap buku menghabiskan hampir RM200 bagi membeli buku-buku yang kami jual. Lima daripada naskah yang dibeli oleh beliau adalah novel-novel sejarahwan Islam karya Pak Latip. Setelah mengetahui bahawa aku adalah anak didik Ahmad Patria (anak saudara beliau), beliau memberi kata-kata perangsang agar aku terus berkarya.

Dua hari berniaga, keuntungan yang diperoleh adalah negatif. Namun begitu, aku masih boleh tersenyum kerana apa yang penting aku mendapat pengalaman dan pengajaran yang tidak ternilai.

Sabtu akan datang, aku akan membuka gerai buku di salah sebuah sekolah di Sri Hartamas pula. Diharap penjualan buku yang disasarkan kepada golongan remaja disertai dengan strategi jualan yang lebih baik dapat menampal kerugian baru-baru ini. Amin...

www.tips-fb.com