Wakaf Novel
Anda sukakan novel saya? Kongsikan apa yang anda baca sambil beramal. Dengan RM50, anda boleh mewakafkan 2 naskah Pendeta Gua Khayalan dan 2 naskah 10 Juta Pulus kepada mana-mana perpustakaan sekolah ataupun rumah anak-anak yatim pilihan anda. Jika berminat, emailkan kepada saya di masdalifadzlie@gmail.com dengan tajuk 'Projek Wakaf Novel' bagi mendapatkan info lanjut.


Beli Novel
Anda juga boleh membuat pesanan bagi novel-novel di atas dengan menghantar email bertajuk 'Pesanan Novel' ke masdalifadzlie@gmail.com. Sila nyatakan judul novel dan jumlah pesanan. Harga senaskah adalah RM10 (tidak termasuk RM4 harga pos untuk setiap naskah). Setiap naskah yang dipesan akan disertakan tandatangan penulis.






Ulasan Santai 10 Juta Pulu$

Filed under: , by: Masdalifadzlie M Saaid


Ulasan ini dipetik dari blogger RedLinda. Terima kasih untuk beliau kerana sudi mencoretkan apa yang dirasa tentang novel komedi ini.

*****

Novel karya saudara Masdalifadzlie M Saaid yang ke-2 aku miliki selepas Kembara Lang Surya, memang tidak mengecewakan! lagi sekali aku hanyut dalam dunia khayalan.


Jalan cerita yang santai walaupun penulis membawa kita masuk ke dunia yang dipenuhi dengan teknologi canggih. yang tak boleh blahnya, kalau nak ON tv, kau sebut je "weeii, tv! ON lah.." haha.. aku tipu. hehe. tak adalah bunyi arahan macam itu. ada la arahan betul dia. semuanya computer-based. kiranya tv tu pun komputer gak. siap boleh replay berita. hoh? contoh arahan "putarkan rancangan kod 498e ke belakang selama lapan puluh saat" pastu menjawab pulak tu komputer tu "Ya! begitulah.." hahahaha. kalau tv aku menjawab macam tu, aku baling je. banyak pulak songeh suh mintak kod ngan timing nak replay ;p


Nanti aku nak try bagi command "tv.. putarkan rancangan Tom & Jerry ke belakang 20 tahun lepas" nak tengok apa jadi. haha ;p *pengaruh buku*


Watak Zohok dan Idriz, teman serumah yang sangat rapat. masing-masing menganggur apabila syarikat tempat mereka bekerja telah muflis. Zohok, obses dengan robot ciptaannya sehingga terhasilnya robot pintar yang bernama Oki-Doki. Idriz, lelaki yang melalui hari-harinya dengan aktiviti biasa sehinggalah pada suatu hari, Idriz menerima arahan dari kerajaan agar menderma sebanyak 10 juta pulus untuk dana peperangan.


Sudahlah menganggur, kena bayar pada kerajaan pulak tuh! tidak boleh tidak. mana nak cari 10 juta pulus tu weiii? (pulus tu mata wang dia orang la)


Dalam pada itu, muncul watak Pangeran Vincent, anak buah kepada Pangeran Drakula. keturunan drakula yang digeruni ramai. vampira inilah yang membantu Idriz dan Zohok dalam usaha mencari wang 10 juta pulus tu. yang lawaknya, Pangeran Vincent ni, vampira yang makan jus tomato. tidur dalam keranda, ada 2 biji bantal (bantal kepala dan bantal peluk), ada tin tomato buat stok ketika kelaparan dan... ada TEDDY BEAR buat teman tidur? hahaha. comel pulak aku rasa si vampira ni ;p siap ada tunang yang berdarah pari-pari. Katerina namanya :D


Sempoi je guna nama syarikat macam Berita Cepat (syarikat akhbar), Putar Alam Berhad, Tikam Belakang Berhad. ada tu, Konsortium Cekik Darah! apa kes? haha.


Berjayakah Pangeran Vincent membantu Idriz dan Zohok mendapatkan 10 juta pulus? apakah yang akan terjadi kepada Idriz dan Zohok dalam usaha pencarian wang sebanyak 10 juta pulus tu? persoalan ini hanya akan terjawab bila kau orang baca sendiri novel bergenrekan fiksyen ini. tak mahal pun. RM 14 aje :D kalau kau orang tak nak beli, boleh je pinjam dari aku dengan bayaran RM 20/sehari ! hahaha. cekik darah bukan? ;p so, baiklah kau orang beli. dapat gak kau simpan then baca banyak kali sampai mati :D

www.tips-fb.com